neděle 9. října 2016

Raketa, aneb psinec U nádraží ve Vlašimi


Mám rád pivo, mám rád hospody (některé méně), mám rád setkávání s lidmi v tomto prostředí. Tuhle subkulturu, tak typicky českou, mám za svou už více než čtyřicet let.

České hospody jsou prostředím, kde se setkávají lidé různého věku i názorů, kde se probírají více či méně vášnivě témata sportovní, politická i veskrze osobní. A to mám rád.

Mám procestováno mnoho zemí a vždycky jsem se snažil setkávat se s ryzí "solí země" právě v putykách a nálevnách. Odtamtud jsem si odvážel krátkodobá i déletrvající přátelství, ale hlavně spoustu informací o životě v té které zemi. Proto, ale nejen proto, mám hospody rád.



V zahraničí jsem nikdy, a to ani támhle v okrese Ratanakiri, kambodžském zapadákově, nenarazil na problém s hygienou při podávání piva. Jinak je tomu u nás doma.

Nějak si nemohu zvyknout na jednu nejmenovanou nádražní restauraci, kde psi chodí po stole, chlemtají pivo z půllitrů, které se myjí ve stejné vodě jako ty vaše, kde štěkot obtěžuje hosty a to jen proto, že "pejskové" jsou majetkem štamtgasta. 

Přesto tam chodím, piju to celkem jinak kvalitní pivo, léčím si občasné opary a těším se, že se z téhle restaurace jednou stane něco jiného. Protože tato hospoda na to má. Jen potřebuje někoho, kdo by věnoval více péče hostům, čistotě, tomu, aby nekuřácký prostor platil pro všechny....
Další nápady si nechám pro sebe. Každý, kdo tam chodí, ví co by se dalo vylepšit za pár korun.

Proč jsem tak "drzý"? Protože mi vadí to, že někteří nespokojení hosté mlčí a říkají si to jen mezi sebou, proto, že já už mám ve spilce vlastní pivo (trochu sobecké, že?), a hlavně proto, že lidé, které tam už pár let potkávám, jsou mi blízcí a nerad bych o ta setkání přišel jen proto, že mám jisté nároky na hygienu i chování personálu.

BTW, sklenice "pejskařky" má dole u dna špinavý, nikdy zcela nevymytý kroužek nečistot, který vyvolává zvýšené uvolňování CO2. Taky jste si všimli? A to je ta sklenka osobní sklenicí VIP osoby!

Moje vlastní pivo, připravené v domácích podmínkách sice amatérsky, bude stoprocentně prosto všeho, co do piva nepatří. A to mi stojí za to vynechat z mého života tento pajzl.

Až budete mít chuť na pivo bez psích bakterií, zastavte se u mne doma. 
Pokud zbude, rád vás pohostím.
Zdarma.

Dej Bůh štěstí!

Žádné komentáře:

Okomentovat